Doručování zásilek osob s trvalým pobytem na ohlašovně Obecního úřad Staré Místo
Obecní úřad není oprávněn přebírat soukromou korespondenci fyzických osob, ale umožní doručovatelům písemností zanechat ve svém sídle výzvu k převzetí zásilky a poučení. Je v zájmu občanů, kteří mají evidovaný údaj o místu trvalého pobytu v sídle ohlašovny, aby sledovali doručování na danou adresu.
Poučení pro občany s trvalým pobytem na adrese Staré Místo 70, 506 01 Jičín, ohlašovna OÚ, o uložení zásilky.
- Zásilka je pro adresáta uložena na České poště, s. p., v Jičíně l, Šafaříkova ul., kontaktní telefon +420 493 585 174. Zásilka je k vyzvednutí v pracovních dnech pondělí až pátek v době od 8.00 do 18.00 hodin, v sobotu od 8.00 – 12.00 hodin. 9.30 a od 13.00 do 15.30 hodin, středa od 8.00 do 9.30 a od 14.00 do 16.30 hodin. Dotazy na doručování zásilky směřujte na č. telefonu 493 504 603.
- Jestliže si adresát zásilku nevyzvedne ve lhůtě uvedené na oznámení ode dne, kdy byla připravena k vyzvednutí, písemnost se považuje za doručenou posledním dnem této lhůty.
- Prokáže-li adresát, že si pro dočasnou nepřítomnost nebo z jiného vážného důvodu nemohl bez svého zavinění písemnost ve stanovené lhůtě vyzvednout, může požádat odesílající správní orgán o prominutí zmeškání úkonu podle § 41 správního řádu. Požádat o prominutí zmeškání úkonu je možné do 15 dnů ode dne, kdy pominula překážka, která bránila zásilku vyzvednout, nejpozději však do jednoho roku ode dne, kdy měla být zásilka nejpozději vyzvednuta.
- Jestliže bude odmítnuto převzetí zásilky, odmítnuto nebo znemožněno předání poučení nebo nebude poskytnuta součinnost nezbytná k řádnému doručení, bude písemnost považována za doručenou dnem, kdy došlo k neúspěšnému pokusu o doručení.
Občan, který má evidenční adresu trvalého pobytu Staré Místo 70, má možnost:
- správnímu úřadu, soudu apod. v každém konkrétním správním či soudním řízení nahlásit, na jakou adresu chce v tomto řízení doručovat písemnosti, může nahlásit i e-mailovou adresu,
- zřídit si datovou schránku a orgán veřejné moci je povinen ji pro doručení písemnosti použít,
- zajistit si „dosílání pošty“ na adresu, kterou České poště, s.p., oznámí (placená služba),
- zřídit si u České pošty, s. p., P. O. BOX (placená služba),
- požádat o změnu ukládací pošty - v případě, že si adresát zásilku nemůže vyzvedávat na ukládací poště, může požádat o uložení zásilky na jiné dostupnější poště (bezplatná služba).